23 oktober 2008

90år

Jag har fått i uppdrag att göra ett kort till en man som fyller hela 90år idag. Jag har tidigare inte gjort något kort till någon som fyller så mycket och jag kan tänka mig att detta var rekordet, men man vet ju aldrig. Men hur gör man ett kort till en äldre man? Jag har ingen aning och jag körde på i min egen stil och det blev ganska enkelt men beställaren var i alla fall nöjd.

Stämpel: pojken från hÄnglar & stÄnglar, grattis cirkeln ?
QK: alfabetet Studio classic, små tags.

I går kväll påbörjades här ett nytt litet minialbum, nya ideér och mycket inspiration kan ibland göra så att man kör fast totalt och det jag gjorde. Ja,ja, tänkte jag och skulle börja skriva ut korten som jag tänkt ha i albumet. Men icke det, hur jag än gör får jag inte fram bilderna från CD-skivan, och jag är MYCKET orolig eftersom det rör sig om bilder från det att lilltjejen föddes. Min kära make tror det är CD-läsaren det är fel på och jag hoppas verkligen det för annars blir jag förtvivlad, dom finns ju inte på den här datorn utan ENBART på CD-skivan. HJÄÄÄÄLP!!!


3 kommentarer :

Catta sa...

Första hjälpen: Ta med skivan till E, dom har ju ny dator.
Andra hjälpen: Är det en CD- skiva eller en DVD- skiva? Vi kan inte läsa DVD- skivor i vår stationära dator, men den bärbara.
Tredje hjälpen: Gråt och slit ditt hår!
KRam C

Pimmi sa...

Håller helt och fullt med föregående talare, så TRIST! Det får bara inte va sant. Kom förbi med skivan hit så kollar vi!! Kortet var förövrigt jättefint, enkelt och stilrent. Lycka till Kram Emma

Anonym sa...

En liten fundering bara, på din LO "Ett (o)bevakat ögonblick", bladen/löven som du använt dej av, vart har du hittat dom? Tycker att det ser ut lite som granris o skulle passa bra till julkorten. :)

Fint kort också förresten, Erik 90 år blev säkert glad.