10 augusti 2008

Inte bara en scrapblogg, en pysselblogg :)

Oj, oj, oj, nu var det LÄNGE sedan det blev något inlägg. Inspirationen är definitivt inte på topp, i alla fall inte när det gäller scrappandet, men från tidigare erfarenheter så vet jag att den återvänder och då är inspirationen STOR.
Under tiden är det bara att vänta och göra andra saker, jag har tidigare nämt att jag tog garn och virknål med mig när vi for på stugan, det fick även följa med mig i bilen ner till Gävle (finns det något bättre pyssel i en bil än att virka/sticka?) Många rutor har det hunnit bli men det är fortfarande många kvar tills det kan bli ett överkast/filt till lillgummans nästkommande säng.
Hon ligger fortfarande i spjälsängen, ganska hemskt med tanke på att hon är 2,4 år men hon trivs så bra i den. Det som är på gång nu i inspirationsväg är att hon ska få en total makeover av sitt nuvarande sovrum, jag målade det i för 1,5 år sedan men färgen blev definitivt inte den ljusa-milda-lila som jag ville ha utan en färg som går mot lila-cerice. Det skriker i ögonen när man kommer in i hennes rum, dessutom är taket och fönstret i furu så jag tror att det är det som ger den hemska färgen. Ialla fall så ska det nu målas vitt, tak, fönster samt väggar. En av väggarna blir en fondvägg. Det ska bli ett ljust flickrum med möbler som går i vitt, står för tillfället i garaget färdigmålade och väntar på att få flytta upp. Hennes säng är en gammal utdragssäng som mina barns gammelfarfar har byggt och deras farfar, pappa, samt kusiner har sovit i. Den är mörkbrunbetsad med lite skavanker men jag tänkte att den skulle få vara kvar som den är eftersom det är lite av charmen.
När målningen av rummet drar igång? det blir nog inte veckan som kommer utan nästa, då är maken bortrest och jag jobbar bara två dagar. Gillar att göra om här hemma när han är borta, han har liksom vant sig med det. Dessutom tycker han att det är ganska så skönt, han behöver inte vara inblandad i mina planer då heller.
Dessutom ska en fondvägg upp i vårt vardagsrum också :)
Planering för badrumsrenovering pågår också, men det är inte så lätt att veta vad man riktigt vill ha, men jag har kommit en BRA bit på väg.
Ha det så bra alla ni som är in här och kikar, visar kanske lite före och efterbilder sedan.

5 kommentarer :

Anonym sa...

Åååå vad spänande med lite nya renoveringar, längtar tills vi nej jag menar JAG får se nästa gång vi kommer upp till piteå (påsk troligtvis). Vilka fina färger i överkastet!
kram

Pimmi sa...

Veckans utmaning!!
Scrapa en valfri Lo där du använder dig av 2 tekniker/dekorationer som du ALDRIG förr har använt eller provat. Du har en vecka på dig dvs till nästa söndag. Lycka till och hoppas inspirationen vänder åter Kram Emma
PS. vi har också börjat renovera Sessans rum.

Therese sa...

Det er alltid spennende når man skal pusse opp, blir spennende å få se bilder når du er ferdig med prosjektene dine.

Jeg er bare så utrolig glad forat vi slapp å gjøre noe som helst da vi flyttet inn i leiligheten våres nå i vår.

Anonym sa...

Kan nog tänka mig att det kommer att bli riktigt fint vad det än blir av de där rutorna!!! Som sängöverkast blir det supergulligt.

/Johanna

Therese sa...

Du inspirerer meg, ligger en award til deg i bloggen min =)