8 juli 2008

Alfabet som heter Kyckling???

Titta vilka fina alfabet jag och svägerskan har fyndat på e-bay. En femtedel av priset som man får betala i Sverige har vi betalat, det kan man kalla för KLIPP!
Min lilla son som är scrappintresserad, han är 4år, frågade vad alfabetenas namn betydde för något och när han fick till svar att det var något med kyckling fick jag till svar;
KYCKLING! ha,ha,ha men mamma inte kan det ju var kyckling du stansar, du är ju tokig.

Så här ser fonterna ut, alfabetena tar verkligen scrappningen till en annan dimension, det blir så stort och effektfullt. En sån där sak som man bara MÅSTE ha, eller hur... som så mycket annat.

Ja sen så har jag ett litet "bra att ha" kort som jag kan visa, det gjorde jag igår kväll av lite spillbitspapper som låg framme samt ett färdigmålat motiv som jag hade sedan tidigare. Kortet är lite mindre än vad jag vanligtvis brukar göra samt att ihopvikningen är i toppen.

Material: Papper: cardstock, mönstrat-?. Stämpel: hÄnglar & stÄnglar. Dekorationer: blommor från YouToo, brads-Reprint, silverringen i blommorna- Inkywings, band-? Chipboardtags samt hjärta är egengjorda med "grodan".


Nu ska det laddas inför scrapdag imorgon, hela dagen ska det bara sitta och scrappas med några andra tjejer, får väl se hur mycket det blir gjort- brukar bli mycket surrande och skrattande istället.

6 kommentarer :

Sarah sa...

Uhhh lækre alfabeter...
Super flot kort - farverne er virkelig fine.

Anonym sa...

Men åh...jag vill också ha nya alfabeten.
Vad roligt nu är det bara att scappa på.
Får man fråga vad personen hette som du handlade av på ebay?Bra att veta.

Hälsn Sandra

Pimmi sa...

Vad härlig han är lillkillen som har blivit så stor, inte konstigt att han börjar fundera!! Vem kommer på att döpa att alfabete till kryddstark kyckling typ!! Håller fullständigt med honom, men snyggt är det och det är ju huvudsaken. Vad snyggt det var på kortet med hjärtat sådär. Vi ses i morn Kram

Anonym sa...

Här hittade jag mycket fint!
Tack för titten återkommer säkerligen!
Duktig Du är!
Kram/mia

Anonym sa...

Här var det scrappat...
Vackert som vanligt o kul att jag smittade av mig..."Älskar er" är kanonfin.
O Washington...suck..det är såå snyggt.
Undrans om ´sillen reder ut nåt sånt..
Kramen/ Anna

Wildärtan sa...

Åh, du har köpt 2 av de alfabet jag oxå är sugen på! Bra smak du har:-)
Trevlig blogg, förresten!