31 december 2010

2010.


Förra året hade jag som kreativtmål att scrappa fler fotografier så barnen skulle få fler LO:s till sina album. Samma mål hade jag året innan och det har aldrig blivit så få LO:s som dessa år... Scrappningen har totalt sett varit låg hela detta år och varför vet jag inte det har bara blivit så. 

Kreativiteten har detta år istället gett sig uttryck vid garn och stick-/virk-nålar. Mormorsrutor i mängder till en stor filt, mössor, vantar, sockar, en och annan sjal, några boleros och kofta till dottern...

Att gå på secondhand och fynda för att göra om med lite färg blev höstens intresse och det resulterade i att vi numera har en sittgrupp i vardagsrummet med en "kökspinnsoffa". Jag vet det låter helknäppt och ser säkert knäppt ut också men vi gillar den och INGEN annan har en sådan lite grupp i sitt vardagsrum. Får se hur länge den stannar, ombyte förnöjer säger man.

Sonen han har kreativitet i sig han också, man behöver bara titta in i hans rum så förstår man. Lego på skrivbordet, på hyllorna och på golvet...  det tar väldans ont att trampa på men legokreativitet är också kreativitet och det gillar jag :)

Dotterns höst har präglats starkt av hennes kreativitet, hon sitter gärna vid sin pysselplats och ju mer glitter och paljetter desto bättre. Hon har numera glitterlim på alla hennes tröjor och små "klipphål" i tightsen, vete rackarns hur hon lyckas med detta, men kreativ är hon så det räcker och blir över och det gillas starkt av mamman i huset. Jag har full förståelse över varför hennes pysselplats ser ut som den gör och varför golvet inte är skinande blankt, det är ju kreativt kaos :)


Hur många gånger tror ni nu att jag skrivit kreativitet?
Alldeles för många gånger men jag gillar ordet: Kreativitet
Tror mitt nya namn ska bli Krealina -  Kreativa Karolina- Skulle bli ett bra företagsnamn om man skulle satsa på det någon gång :)

Nu är det färdigsvamlat och dags för några sista rader för året 2010 innan vi går in i 2011.

Tack för detta kreativa året, nu går jag in i ett nytt kreativt år med nya utmaningar och nya upptåg. Inför 2011 nämner jag inte några kreativa mål, med tanke på tidigare erfarenheter, utan jag tar det som det kommer.
Vill ni fortsätta föja med?
I så fall finns jag kvar här i mitt lilla rum.

Gott Nytt År på Er!

4 kommentarer :

Petra/Paradise sa...

Bra skrivet Karolina! Eller ska jag kanske säga Krealina? :D

Det där med nyårslöften..det är nästan som ett litet lotteri.
Och på tal om det...kanske skulle du besöka mig på måndag, för då har jag
något väldigt passande att visa! :D

Många kramar och GOTT NYTT 2011!!!

/Petra

Anonym sa...

Låter spännande med soffan sen det där med kreativt kaos hos barnen, kan det bli annat så mycke som du hinner med att tillverka på alla möjliga sätt, så ska dom hänga med i svängarna dina så måste det få va kaos. Gott nytt år på dig med o så syns vi väl snart på jobbet/Birgit

Erica sa...

Självklart vill jag följa med dig under 2011!

Vad roligt det vore om du lade ut bilder på dina mormorsrutor, har nämligen själv startat lite smått, lärde mig virka för någon dag sedan och nu tillverkar jag mormorsrutor på löpande band, nästan så jag blivit lite besatt, SÅÅÅ himla roligt! Önskan är förstås en stor pläd.. men det behövs några rutor... ;-)

Önskar dig en god fortsättning på det nya året! Och visst är kreativitet ett härligt ord! Och som allra roligast när man inte känner några måsten, så inga nyårslöften för mig heller vad gällande detta!

Kram, Erica

Anna sa...

Ja, du Karolina...du är verkligen kreativ och det är alltid lika spännande att kika in här hos dig. Ser fram emot vad du kommer att erbjuda oss här under 2011.

Önskar dig och din familj en god fortsättning på det nya året!

kram//Anna