23 januari 2009

Skapa = viljan till kreativitet. (tycker jag)

Ibland infinner sig känslan av att jag bara vill skapa. Skapa för min egen del, skapa för att verkligen vilja skapa, skapa för att jag har ett slags budskap med själva skapandet.
Jag vet att det låter väldigt djupt, och jag är inte direkt någon djup människa (tror jag) men om ni tänker efter och jag förklarar det som följande:

Jag känner för att skapa ett kort som jag själv vill ge bort, inte till någon födelsedag, bröllop eller annat firande utan bara för att...
Ett kort skapat med mycket kärlek och omtanke, ett kort som visar att mottagaren vet om att man tänker-/bryr sig om honom/henne.


Detta kort är just precis ett sådant kort...

Ska tillägga att kortet fotades innan det var färdigmonterat och den undre biljettlappen har fel text, det ska vara LOVE istället för live, ibland blir det lite tokigt när man har flera lappar liggandes framme samtidigt och man har en son som också vill montera kort :)

Det här kortet landade, tillsammans med en av sjalarna som jag har stickat, som en liten överraskning i en brevlåda hemma hos en vän i södern :)


Det här kortet, som gjordes till svärfar när han fyllde 60 år, är inget typiskt "Karolina kort" utan här har jag plockat ihop lite av vad som låg framme på skrivbordet. Jag försökte mig på att göra något annat än vad jag vanligtvis gör:
* Annan form/storlek
* Ej använt mig av mönsterpapper utan jag har stämplat swirlar som jag sedan har embossat med kopparpulver.
* Inga blommor.
* Nästan inga dekorationer
Lite dekorationer i form av en metallfjäril samt lite skruvade trådar och papper i lager på lager kunde jag liksom inte undvika :)




Inga kommentarer :