5 juli 2008

Små grodorna, små grodorna...

... är lustiga att se.
Visst är det ute på gräsmattan dom hör hemma dessa grodor, denna är inte ens en liten groda utan en några kilos tung "plastmojäng" som är grönare än grön. Denna fula stansmaskin heter egentligen Cuttlebug (CB) men jag kommer nog oftast att kalla den för grodan :)
MEN den är ju så otroligt användbar och så kul att använda, man bara sitter där med ett stort leende när man använder den, scrapptokig som man är. Denna gröna sak är nu in min ägo (tillsammans med svägerskan E) så praktiskt - vi bor nämligen bara några hundra meter från varandra.
Flertalet, rättare sagt 10 olika, emobssingplattor är inhandlade, några dies, ett QK Finale alfabet samt att vi väntar på två QK alfabet, Washington samt Spicy Chicken från USA.
Den kommer nog bli ett bra komplement till min QK-tång, som jag fortfarande håller väldigt kär.


Jag måste ju även visa vad jag har gjort med denna groda, ett beställningskort till en 30-åring som gillar att campa med husvagn. Ber om ursäkt för den suddiga bilden, men det går så dåligt att scanna med metallringarna på blommorna.

Material: stämpel: hÄnglar & stÄnglar papper: cardstock som är embossad med CB, mönstade papper från Maja Design-sommarkollektionen 2007. QK: alfabetet Studio Classic samt siffror från Katie Classic Dekorationer: Blommor från Prima, brads ?, silverringarna är köpta via Inkywings, vet dock ej märket. Husvagnen är hämtad via Google.
Jag har gjort lite fler kort med hjälp av denna groda med inget som jag kan visa här just nu :) men det kommer lite senare.
Ska inte glömma att tacka för en award som jag har fått från Therese, så otroligt glad jag blev det är ju alltid roligt om man kan inspriera någon med det man gör.

3 kommentarer :

Anonym sa...

WOW!! En glad ägare till en liten groda ser jag!! Lyllos dej!! å va klockrent att ni äger den tillsammans, det bli ju lite billigare då =D
VIlket härligt kort du gjort!! Rolig idé med husvagnen du "googlat" =D
Hoppas du haft en trevlig helg!
kramis Petra

Pimmi sa...

Vad vore en groda av plast, kanske urful, kanske tråkig kanske tung som stryk eller bara alldeles alldeles UNDERBAR?? hihihi Jag håller fullständigt med, det belåtna flinet går inte att sudda bort ens om man försöker :)
Läckert kort. Du har så mycke finurliga och bra ideer, snyggt blev det Kram och godnatt Emma

Therese sa...

Grattis med cuttlebug.
Virkelig et nydelig og kreativt kort. Morsomt å ha ei campingvogn i bakgrunnen.

Klem,
Therese