28 juli 2008

Då var man på hemmaplan igen.

Vi var, som jag nämnt tidigare, ner till Gävle på bröllop i helgen. Eftersom jag hade semester sommarens första period då det mest regnade så var det ju klart att man nu skulle sitta i bilen sommarens varmaste dagar. Jag var bara ledig fre-måndag så det blev mycket bara sitta i bilen, men vad gör man inte för att gå på bröllop?
Carro och Johan som gifte sig var ju naturligtvis väldans fina och nu ser jag bara fram emot att få sätta mig och scrappa lite foton från bröllopet.
Ett "telegramkort" blev det även till detta brudpar men denna gången använde jag mig av några gamla foton som jag hade och satte dom i var sin ram på framsidan. Nyckeln symboliserar att "Ni har nyckeln till varandras hjärta".
Ska bara tillägga att färgerna på kortet inte var lika bleka i verkligheten som dom är här, det är mera grönt och brunt, mycket rivna kanter :) Material: Papper: cardstock, mönstrat från Maja Designs serie Mina vänner. QK: Alfabetet Finale(kommer inte ihåg vart dom små sifforna kom ifrån). Dekorationer: Blommor-Prima, Brads-Reprint, Silverrngarna är från Inkywings, Nyckeln är Bazills chipboard, Hjärtat är egentillverkad chipboard med hjälp av "grodan". Spets samt band-? Ramarna är från KI Memories.

Till samma brudpar hade jag även en beställning på ett kort som dom fick tillsammans med en vinflaska.

Material: Papper: cardstock, mönstrat från Maja Designs serie Du & Jag. Stämpel: Magnolia. QK: Alfabetet Paige Mini, tags. Dekorationer: Band-?, Blommor-Prima, Brads- ?, Silverringarna köpta från Inkywings, hjärtana är egentillverkade chipboards med "grodan"

Ja nu ska jag sätta mig och försöka göra klart lite beställningar som ligger och väntar.

Ha det så gott!


4 kommentarer :

Anonym sa...

Tack för att ni kom och var med på våran stora DAG!
Tack för det fina telegramet! (och kortet var oxå jätte fint)
kram carro

Anonym sa...

Mycket fina saker Du gjort! Telegramkortet var ju en bra idé!
/mia

Therese sa...

Heisann.

En nydelig layout du har laget til brudeparet. Kan tenke meg dem satt veldig stor pris på det.
Likte veldig godt nøkkelen du har i hjertet, et fint symbol.

Bryllupskortet er også utrolig lekkert.

Catta sa...

Ett telegramkort helt i din stil och riktigt snyggt- som alltid! När jag tittar på fotot får jag lite "rostigt nyckelhål med rostig nyckel"- känsla av krackeleringslacket vilket tillsammans med ramarna passade jättebra. Så roligt för dom att få ett så personligt kort. Kram