5 maj 2008

Önskas - namntavla

Min mans systers dotter Moa fick syn på en tavla som jag gjorde till min dotter förra sommaren. Hon såg tavlan strax efter jul och önskade sig en sådan av mig, jag lovade att hon skulle få en men sa att jag inte hade tid att göra en just då...
Det där dået drog ut på tiden och hon har fått vänta på denna tavla ända tills nu i helgen. (jag skäms)
Tavlan till min dotter ser ut så här och är väldigt somrig och flickig - så klart.
Stämplar: hÄnglar & stÄnglar
Men eftersom Moa är 10 år och en väldans tuff liten tjej tyckte jag inte att det passade med en så flickig stil. Jag utgick från färgerna i hennes rum som är svart/vitt/grått och så la jag till en kontrastfärg i rött som gör det lite tuffare, stämpelmotiven är ju nog mycket gulligull som dom är. Restultatet blev enkelt men ändå dekorerat.
Stämplar: hÄnglar & stÄnglar och Magnolia
Bokstäverna är avritade från några stora chipboard bokstäver.

Ha det så bra, tack för titten.

3 kommentarer :

Anonym sa...

Åh.. vilka fina tavlor.Fridas är ju helt perfekt till en liten princess. Men Moas blev ju helt klart bra till en tuff lite äldre tjej.
Hur mycket skulle du vilja ha för att göra en sådan... eller är det inte till försäljning?!
kram carro

Anonym sa...

Oj, oj! lockade det så mycket, kan det tänkas att det skulle vara till någon liten tjej som fyller år snart?
/Karolina

Anonym sa...

Oj vilka fina tavlor! Vad sugen jag blev på att göra en sån till min lilla tjej. Hur fina som helst!