16 april 2008

Mera kort

En god vän till mig har fått ett nytt jobb och självklart måste man skicka ett kort bara för det, hon bor nästan i södra Sverige så man träffas ju inte så ofta och anledningarna till att skicka ett kort är ju lätta att hitta. Bättre några kort för mycket än inga alls, det tycker jag är ett bra måtto man kan ju skicka ett kort bara för att...


Stämpel: hÄnglar & stÄnglar
QK: Alfabetet Studio, samt olika löv och vinrankor
En bra anledning till att skicka ett kort är väl ett Tack till någon som har hjälp till.
Det här kortet är ett beställningskort.

Stämpel : hÄnglar & stÄnglar
QK: Alfabetet Ginger, stora resp små fotohörn, samt vinranka som jag har använt som löv.
Här är också ett beställningskort till ett brudpar som gifter sig i början på maj.
Stämpel: Magnolia
QK: Alfabetet Ginger, små tags, nyckel, vinranka & hjärta som löv.
Nu ska jag förkovra mig i lite nya scrapsaker och stämplar som har kommit i min brevlåda idag, eller rättare sagt så var paketet så "stort" att brevbäraren fick lägga det på bron :)
10 st stämplar (Magnolia), lite färgkombinerade papper i olika "kit" 6x6, band, snören, journalingpapper och lite annat.
Sedan så kom det några hÄnglar & stÄnglar stämplar igår så dom måste ju också monteras och provas.
Jag har inte den blekaste aning om när jag ska hinna göra allt som jag har i mina planer tiden räcker inte till på långa vägar, 24h är alldeles för få timmar på ett dygn.
Alla andra verkar ha hur mycket tid som helst och det bara sprutar ut LO:s och kort :(
Hoppas att ni som är in här och kikar får en bra kväll och tack för alla gulliga kommetarer det är så kul när ni har skrivit någon liten rad :)
Besöksantalet närmar sig 2000 med stormsteg och då tänkte jag ha en liten utlottning här på bloggen :) men mera om den senare.



6 kommentarer :

Pimmi sa...

Tusen tack för halskedjan nu hänger smycket där det ska får vi se hur det går. Nellys nappar har även fått inviga sin nya sovplats, det kommer att bli perfekt.
Snygga kort, helt otroligt att du kan komma på så många nya olika upplägg fstän du har gjort så många kort, imponerande. Jag undrar just vart du hittar alla dina snygga mönsterpapper. Har jsut för tillfället väldigt dåligt med sånna och hittar inte heller nått som jag vill ha. Ska bli riktigt kul att komma förbi och kika lite i ditt nya paket :)

Anonym sa...

Du har scrappat ihop så fina kort!! Fina färger och detaljer. Låter underbart med så mycket nytt!!

Ha en bra kväll!

Hej från mig,
Eivor/Ejja
www.eivor.blogg.se

Catta sa...

*Skrattar* Var bor man om man NÄSTAN bor i södra Sverige??
Kortet är hur som helst jättefint, det var en ny gren av ditt kortmakeri med en tredelad bakgrund *me like* En riktigt söt tjej också, den har jag nog inte sett förr (som jag kommer ihåg). Sen var det ju ursmart att stansa två hjärtan gröna på bröllopskortet, det tog ett tag innan jag såg det. Väldigt snygga och softa färger. Kram på dig

Anonym sa...

Om man bor n�stan i s�dra Sverige s� bor man ju i G�vle, visste inte du det:)
Jag har ju bott d�r i 4 �r och vet att det tillh�r fortfarande Norrland �ven om m�nga G�vlebor inte vill inse det.
Tjejen som du inte har sett tidigare har du sett fast hon st�r tillsammans med en pojke men han har jag klippt bort.
/Karolina

Pimmi sa...

Tusen tack för inbjudan, jag kommer gärna förbi nån dag till veckan. Inte direkt för att sno nått :) men kanske iallafall få lite mera inspiration (hittade faktiskt lite fina papper ikväll på scrapaddicted som jag har beställt.) Hoppas ni haft en trevlig kväll Sov gott Kram/Emma

Helena sa...

Vilka jättefina kort.
Visst är det kul med nya papper och stämplar.=)
Ha en mysig söndagskväll!
Kram