20 februari 2008

Beställningskort i rosa och brunt.

Nu kan jag visa beställningskortet som jag skrev om tidigare eftersom både beställaren och dess mottagare har fått det.
Vet inte hur många kort i rosa och brunt jag har gjort till små tjejer men det är faktiskt en väldigt bra kombination och ingenting som man fort lessnar på (tror jag) jag gillar det då i alla fall.

Stämplar: barnvagn och flickhuvud från hÄnglar & stÄnglar, flickan sitter fast vid ett hjärta i normala fall, men är bortklippt och dit satt vid vagnen i sället. Journalingcirkeln är från Easer.


Ligger inte på latsidan när det gäller pysslandet utan jag håller på med lite beställningskort som inte kan visas på ett tag. Samt en LO om samma brudpar som tidigare men jag får inte riktigt till den, den får nog ligga till sig några dagar, då brukar det ge med sig. Sedan så måste jag ta en tur till min vän Catta och stansa ut lite bokstäver :)

Ha det så gott.

19 kommentarer :

Anna sa...

oj så fint! Lilla Ester kan skatta sig lycklig :) Du ligger då inte på latsidan vill jag lova. Själv får jag inget gjort känns det som..
Ha det bra!
//Anna

Anonym sa...

ja det var verkligen ett underbart kort...ligger du någonsin på latsidan? ;) det är så kul att vara in på din sida. det är ett måste så fort man slår igång datorn....
kramkram

LisaMattias sa...

Vilket fint kort!!! Här fanns det ju massor av fina saker!

Hittade hit via en kommentar som du lämnat hos Theresia, där du frågade om en sax? Har du fått svar?

Hör av dig annars...

Tack för inspirationen!

Kram från Lisa

Anonym sa...

Rosa ich brunt är ju underbara färger ihop! Kortet är ljuvligt! Hoppas att det blev uppskattat!
Kram Theresia

Catta sa...

Det är kanonfin färgkombination och du lyckas förnya dig i designen varje gång även om du använder liknande färgkombinationer! Kramar Catta

LisaMattias sa...

Hej igen, tack för visiten...

Nu har jag inte frågat Theresia själv, men jag skulle tro att den är utstansad eller utskuren med skärmaskin, typ Silhouette. Men den är nog inte klippt... Däremot finns det saxar hos Fiskars som heter Scalloped, och Cloud, kanske någon av dem passar? Har för mig att Magnolia har haft Cloud, kolla där!!

Kram från Lisa

Anonym sa...

Kan bara hålla med övriga, så fint och gulligt kort! Blir så imponerad!
Kram Ida

Catta sa...

Du får en gissning på dig! Gissa vad jag har på väg hem i brevlådan vilken dag som helst?? *Hihihihi*

Anonym sa...

Catta jag har gissat inne på din blogg!!!
/Karolina

Catta sa...

*Skrattar* Otålig?? Du hade helt rätt, det är på väg ett minialbum till min brevlåda. Har faktiskt beställt från scraphuset! *Wow* Hemma och sugen på besök i kväll? Kramar

Anonym sa...

Viket hräligt kort. Vad använder du för pennor när du färglägger stämplarna?
Jag har precis köpt tre stämplar men har inte hunnit använda dem.
=)

Anonym sa...

oj jag glömer alltid säga vem jag är...
/keytan

Pimmi sa...

Härligt kort, vad gullig det blev med den där flickan i barnvagnen. Färgerna, banden, den underbara blomman superbt. Har länge funderat på hur du får säkerhetsnålen och tagen att hänga så fint, går inte hur jag än gör men det krävs väl ett proffs :)
Kram på dig.

Lesli sa...

WOW - beautiful card - I love that little stamp!!!

Kortmanitove sa...

Hei Karolina, takk for koselig kommentar i bloggen min. Nå har jeg kikket gjennom det du har å vise frem, og her var det mye fint! Mange flotte detaljer som jeg gjerne lifter...
Dette kortet var veldig fint da, og brunt går, etter min mening, til ALT! Og med rosa så blir det helt supert.
Ha en fin dag!
Tove

Anonym sa...

oj va bra då ska jag åka och köpa lite pennor så jag kan börja använda mina stämlar =)
Va roligt att få vara en av de inspirerande blogarna =)
Ha en trevlig helg
/keytan

Catta sa...

Nu du Karro har nedräkningen börjat! Vi ligger dock inte så bra till... =( Ja, ja, vi får se imorrn! *håller tummarna*

Lisbet sa...

Hej!

Om du har varit in på min sida så kanske du har sett att du försvunnit ur mitt länkarkiv. Jag har rensat ur och skapat en ren länksida för papper- och kortmakare så att jag hittar alla de bloggar jag vill besöka.
Nu ligger din länk på en särskild ”min bloggrunda sida” vilket du ser om du tittar in hos mig.
Jag tar mig en stund att surfa runt och samla lite inspiration samtidigt som jag säger detta. Vill inte att du ska tro att jag tagit bort din länk.

Ha en skön måndag.

Anonym sa...

Å tackar=) Detsamma måste jag säga då! Jättefina kort som du gör! Jag kan säga att den där chokladkakan är förmodligen världens godaste. Jag gillar kladdkaka men den kommer inte ens i närheten =) Lifta gärna du!=)

Ha en fortsatt bra kväll!