9 februari 2009

Måla, måla och måla...

Jag fick ett litet mail för ett bra tag sedan där personen i fråga funderade på tapeten som jag tapetserade i min lilltjejs rum i höstas. Jag skrev i ett inlägg då att jag skulle visa bilder på rummet när det blev klart...
Ja rummet är ju klart för länge sedan men minnet är ibland kort och det ber jag om ursäkt för, men nu så ni få se.
När vi köpte huset(2003) så såg det ut så här, vi använde oss inte av övervåningen för då fanns här inga barn :) när vi sedan skulle flytta upp och alla få var sitt sovrum skulle det naturligtvis målas lite.


Jag målade taken i hallen och vårat sovrum vita men taken i barnens rum fick förbli furutak. Hennes väggar målades i en ljus ljunglila färg (var det tänkt)... Men ljuset i rummet blev mycket konstigt, jag tror det beror på furutaket som är så gulnat och gör allt så mörkt, men det fick vara så i 1½ men nöjd var jag definitivt inte, det skrek RÅÅÅÅSA varje gång man gick in i detta rum.
Fotot gör det lite orättvist eftersom vi här har tagit bort fönstret för målning och det är igenbommat, ja vi hade rummet som lite möbelförvaring också (en gammal symaskin) eftersom hon aldrig lekte här uppe, vi har nämligen lekrummet på bottenplan.


Efter det att jag målade på övervåningen har jag målat alla tak samt fönster vita på bottenplan(allt var furu tidigare) , nästan (två återstår men snart är dom också vita :) så när det var dax för lilltjejens rum igen så fick taken också några varv, även storebrors fick bli vita, och vilken skillnad det blir.
Lilltjejens väggar är också vita förutom långväggen som är tapetserad. Skillnaden är enorm tycker jag själv, och hon är helnöjd med sitt rum.


Nu har jag då i alla fall gjort som jag lovade för längesedan :) bättre sent än aldrig kan man väl säga...
Hoppas att du som mailade och fågade om tapeten har fått svar på dina frågor, annars är du välkommen igen.









1 kommentar :

Lisse sa...

Oj vilken skillnad! Tänk vad lite färg och tapeter kan göra.