2 november 2008

Julstök!

Ja då var man igång med julförberedelserna. Först ut blev saffransbullarna.

Nej jag bara skojjar, inte har jag hunnit baka dom ännu, då skulle dom vara slut lååångt före lucia. Detta är lussebullar gjorda i Fimolera, med en svart pärla till russin :)
Jag och sonen gav oss på detta bak tidigare i veckan och det var hur mysigt som helst att sitta där och rulla långa, långa trådar för att sedan rulla ihop bullarna. Sonen var en hejjare på att sätta dit russinen. Som ha sa själv: - Jag har ju mindre fingrar än dig mamma.


Här ser ni lite bättre vad dom är i för storlek :)


Detta ska nu användas till diverse pyssel här framöver....

5 kommentarer :

Norunn sa...

he he he....stilig! så lurt å lage litt egen pynt. Dessuten ser de jo gode ut også :)

Mya sa...

såååå söta! kul ide! mya

Anonym sa...

Supersöta!! Dessa kommer passa alldeles ypperligt på julkorten! =D
Stora kramen Petra

Anonym sa...

jag trodde först att du hadde blivit knäpp!!! Nog för att jag har julkänslor för att vi fick snö i helgen här i Gävle och som fortfarand ligger kvar men det känns lite förtidigt att börja med julstök! men dessa små oätbara lussekatter var verkligen söta!
kramkram

Catta sa...

Härligt jobbat tjejen! Kram