10 september 2008

Rena paradiset!

Ja då var man på hemmaplan efter en helt otroligt rolig helg. Massor av god mat, fika, kaffelatte, hotellfrukostar och sist men inte minst scrapmässa! På lördag fm gick vi in och förväntningarna var stora och inte blev vi besvikna, massor av folk som började plocka i allt möjligt och jag och svägerksan bara tittade på varandra. Vi tänkte att sakerna kan ju inte ta slut så fort att vi måste börja handla med en gång, vi tar ett varv runt och kikar först. Ha,ha inte kunde vi hålla oss så länge utan vid tredje eller fjärde butiken så hade vi handlat våra första saker och fler blev det.

Här är en liten kik på mässan, detta är dock precis i början av dagen på söndagen och då var det MYCKET mindre folk (ja, vi var där två dagar)
Tänk en mässa bara med sådana här butiker, rena paradiset för en scraptokig tjej som mig.


Vid dagens slut orkade vi inte bära på fler påsar, fingertoppen på mitt högra ringfinger hade börjat domna bort och vi trodde att det berodde på alla påsar som stasade åt i händerna när vi bar dom.
Ska bara tillägga att mitt ringer fortfarade är bortdomnat, snacka om scrapmäss-skada :)

En bild på det som blev inhandlat under helgen i scrapväg, vi hade ju en heldag på stan under måndagen då det blev lite kläder också. Våra resväskor samt ett extra handbagage i form av en kabinväska var proppfulla, det rymdes inget mera så det var bara att sluta handla :)

En ny maskin är inhandlad tillsammans med svägerskan, en BIA (Bind-it-all) med den kan man göra egna minialbum samt mycket mera om man bara har ideérna, den gör hål samt spänner igen spiralremsan som håller ihop hela albumet.
Massor av mönsterpapper, metalldekorationer, några stämplar, band, punchinella, en efterlängtad blompunch, embossing till CB:n ja, och mycket mycket mera.

Nu är det bara inspirationen som ska till för att man ska sätta igång, jag känner mig lite tömd efter helgens alla intryck, men snart så, jag har ju två beställningskort som ligger och väntar på att bli klara...

Har varit skönt att vara ledig två dagar efter denna helgen och bara få vara med barnen, har gjort lite höst inne också, gardinerna är bytta, fönstren putsade samt så fortsätter målningen, tapetseringen i lillflisans rum.



6 kommentarer :

Mya sa...

vad mycket fint du shoppade. såg du mig??? jag tänkte på dig flera gånger , men det är svårt att känna igen ngn från en liten profilbild. det ser ut som om vi kanske sov på samma hotell? ser en liten bit av sängbordet :) opalen tror jag vårt hette!!! kram mya

Mya sa...

synd att jag var upptagen, jag hade gärna hälsat på dig :) kram

Therese sa...

Å være på scrappemesse er jo rene paradiset. Så mye fint du fikk shoppet da og jeg er veldig spendt på hva du skal lage med bind it all, selv kaller jeg den for banditten ;o)

Anonym sa...

Galet kul det måste ha varit att ha varit DÄR!! Shoppade gjorde Ni ser jag, aaaavens!!
Du har en liten utmaning på min blogg...

Kram från mig,
Eivor

Pimmi sa...

Tack för en underbar helg, nu är det bara att börja scrappa!! Har redan satt tänderna i mina grejer. tyvärr har jag nästan inte hunnit scrapa nå men nu ska jag sätta mig. Kramis

Catta sa...

Jisses! Vilket paradis och så härliga grejer du verkar ha shoppat! Måste komma förbi och kolla någon dag efter helgen, även på gardinerna och höststädningen =) Kram