28 februari 2008

Lite nytt...

Nu har det varit stilla på bloggen i någon dag, har jobbat och gjort en massa annat men nu har det trillat in en massa nyheter i brevlådan under förra veckan och i veckan så nu är inspirationen tillbaka.
Har gjort ett kort till några bekanta som fick en pojke i mitten av februari.
Den uppmärksamme ser att jag har invigt mitt nya alfabet och jag gillar det verkligen, så stilrent och enkelt. (ser nu att jag inte har gjort "blänk" på B:et men det ska målas dit så fort jag är färdig med detta inlägg)

Stämpel: Magnolia
QK: alfabetet Studio Classic samt löven


När jag ändå var i farten så gjorde jag ett till kort av pappers-spillbitarna som låg på bordet. Motivet hade jag sedan tidigare målat när jag skulle prova dom nya pennorna. Färgerna gör att det känns väldigt vårigt/somrigt.
Stämpel från hÄnglar &stÄnglar


6 kommentarer :

Pimmi sa...

Vilka härliga kort, fina färger. Alfabetet var jättefint, som du sa mycket stilrent.
Den där texten i bakgrenden är det samma stämpel som du har använt tidigare? Eller är det något nytt?
Kram

Anonym sa...

Emma: Pappret som är i bakgrunden är ett papper som ser ut så där, fullt med vit text på. Kommer från ett block med papper som heter Mat Stacks från Nancy, Catta har ett likadant, då vet du nog vad jag menar för något.
/Karolina

Catta sa...

Men så otroligt fint med blått! Det har jag aldrig jobbat med själv (förvånad) =) Hoppas nu att alfabetet är till belåtenhet, det är lååång tid att vänta två veckor när man väntar på något så roligt... Kramar Catta *njuter av det vackra vädret*

Anonym sa...

Jättefina kort!! Underbara färger=)Ibland kan det vara bra att inspirationen får vila ett par dagar...den brukar komma tillbaka med en sån kraft att det bara sprutar idéer =)

ha en bra helg!

Anonym sa...

Jättefina kort!! Underbara färger=)Ibland kan det vara bra att inspirationen får vila ett par dagar...den brukar komma tillbaka med en sån kraft att det bara sprutar idéer =)

ha en bra helg!

Erica sa...

Härliga kort och färger! fint upplägg också på båda korten! undrar också var du inhandlat det vitprickiga organzabandet? är ute efter ett liknande, men de är så väldigt svåra att få tag på..